سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ورزشی

قرآن را فرا گیرید که بهترین سخن است و در آن تفقّه کنید که بهار دلهاست واز روشنی آن شفا بجویید که شفای سینه هاست . [امام علی علیه السلام]

u کل بازدیدها : 19476

u بازدیدهای امروز : 0

u بازدیدهای دیروز : 0

u  RSS 



u خانه
u مدیریت
u پست الکترونیک
u شناسنامه

چهارشنبه 84/6/2 ساعت 10:41 عصر

i با لژیونرهای ایرانی در پایان هفته ی دوم بوندسلیگا

سیر رو به رشد بازیکنان ایرانی شاغل در بوندسلیگا در این هفته کاملآ به چشم آمد. جدا از گلزنی علی کریمی و حضور هاشمیان در ترکیب اصلی هانوفر، مهدی مهدوی کیا نیز با حضورش در میدان بیلفلد در پیروزی هامبورگی ها نقش بزرگی را ایفا کرد.
فریدون زندی نیز همانند کیا یا حضورش در ترکیب این هفته ی تیمش، همه را به شگفتی واداشت.

 

علی کریمی:

علی کریمی با یک گل زده و با یک پاس گل توانست در مجموع با دو امتیاز وارد جدول امتیاز آورترین بازیکنان بوندسلیگا شود.

کریمی که اولین حضورش در ترکیب ابتدایی بایرن را تجربه می کرد توانست با نمایش فوق تصورش، نظر مثبت تمامی کارشناسان لیگ آلمان را به خود معطوف کند. او اکنون به همراه دمیکیلیس آرژانتینی دومین بازیکن امتیاز آور بایرن است و عنوان پانزدهمین بازیکن امتیاز آور لیگ آلمان را نیز به همراه هم تیمی اش دمیکیلیس و 9 بازیکن دیگر بوندسلیگا یدک می کشد.

در روزی که ماکای با نمره ی یک کیکر، بازیکن هفته ی بوندسلیگا لقب گرفت، کریمی نمره ی 1.5 این مجله ی آلمانی را به خود اختصاص داد. بازیکنی که قول داده بود برفهای مونیخ را درببل بزند و در مونیخ بماند، مطمئنآ دیگر با دریبل از برفها نخواهد گذشت، او اکنون با سختکوشی و جنگندگی، تکنیکی ناب و چشمانی باز منتظر برفهای مونیخ است،همان شیوه ای که همه را به شگفتی واداشته و چشم های اروپایی ها را خیره نموده است. شاید در بهار مونیخ، کریمی کمک بزرگی در رسیدن تیم بایرن به مراحل پایانی لیگ قهرمانان باشد.
کریمی با معدل امتیازی 2.25 ، هشتمین بازیکن برتر کنونی بوندسلیگاست و این هفته نیز توانسته است به جمع 11 مرد برتر هفته ی بوندسلیگا از دید کیکر، راه یابد.

وحید هاشمیان:

وحید هاشمیان تاکنون نتوانسته است روزهای رویاییش را تکرار کند. او که در مسابقه های پیش از فصل تیم هانوفر، گلزنی هایش را برای این تیم آغاز کرده بود ، تاکنون نتوانسته است در بوندسلیگای امسال به گل برسد.

در روزی که دروازه بان هانوفر، رابرت انکه، با نمره ی 1.5 بهترین بازیکن دیدار هانوفر - نورنبرگ و دروازه بان هفته لقب گرفت، وحید هاشمیان نمره ی 4.5 کیکر را به خودش اختصاص داد. وحید با معدل امتیازی 4.75 ، چهل و دومین مهاجم کنونی بوندسلیگاست. وحید هنوز به روزهای آینده امیدوار است.

 

مهدی مهدوی کیا:

حضور مهدوی کیا در دقیقه ی 68 دیدار هامبورگ و بیلفلد نیز از اتفاقات جالب این هفته ی بوندسلیگا بود. به نظر می رسد توماس دال ،که بارها به مهدوی کیا توصیه کرده بود تیم جدیدی را برگزیند و هامبورگ را ترک کند، دست از لجبازی خود برداشته است.

اگر چه مهدوی کیا بر روی دو گل هامبورگ نقش چندانی نداشت اما 2 گل هامبورگ در این دیدار، پس از ورود مهدوی کیا به میدان برای این تیم به دست آمد.
هر چند زود است در مورد آینده ی مهدوی کیا در هامبورگ تصمیم گیری کنیم، اما به نظر می رسد سیاست سکوت مهدوی کیا علاوه بر کاستن از فشار روانی بر روی او، موضعگیری مسئولان هامبورگ را نیز کمی به سودش تغییر داده باشد.
بهترین بازیکنان این دو تیم نمره ای بهتر از 3 بدست نیاوردند و این سرگی باربارز از هامبورگ بود که با نمره ای مشابه 9 بازیکن دیگر میدان و با نمره ی 3 کیکر، عنوان بهترین بازیکن این دیدار را به خود اختصاص داد. مهدوی کیا به علت اینکه حضورش در میدان کمتر از 30 دقیقه بود نمره ای از کیکر دریافت نکرد.

 

فریدون زندی:

از عجیب ترین اتفاقات این هفته حضور فریدون زندی در دیدار لاترن و دویسبورگ بود. زندی که طبق پیش بینی قبل از بازی کیکر حتی در میان نیمکت نشینان تیم لاترن نیز حضور نداشت، 21 دقیقه مانده به پایان دیدار لاترن و دویسبورگ و هنگامی که دیدار این دو تیم با نتیجه ی تساوی 3-3 در جریان بود، در میدان حاضر شد و در پایان نیز یکی از بازیکنان تیم برنده ی میدان نام گرفت.

زندی این دیدار را بدون گل زده و پاس گل به پایان برد. هلیل آلتینتوپ از تیم لاترن ،که این دیدار را با هت تریکش به پایان برد، با نمره ی 1 کیکر به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. زندی نیز همانند کیا مدت حضورش در میدان کمتر از 30 دقیقه بود و نمره ای از کیکر نگرفت.

دست آورد های بازیکنان ایرانی در این هفته یبوندسلیگا، در مجموع مثبت بود و روند رو به رشدی را نسبت به هفته ی پیش نشان می داد. معدل 4 کیکر برای 2 لژیونر ایرانی، کریمی و هاشمیان، در هفته ی گذشته، در این هفته به نمره ی 3 رسید، البته با توجه به اینکه دو لژیونر دیگر ایرانی، مهدوی کیا و زندی، نیز به ترکیب تیم هایشان راه یافتند.


نوشته شده توسط: میثم نصیری

نوشته های دیگران ()

*******

************

*********************************

************

*******


i لیست کل یادداشت های این وبلاگ

فیلم گلهای ایران در برابر ژاپن
با لژیونرهای ایرانی در پایان هفته ی دوم بوندسلیگا
بازار تابستانی فوتبال جزیره
[عناوین آرشیوشده]

*********************************

********************

:: درباره من ::

ورزشی

********************

:: لینک به وبلاگ ::

ورزشی

********************

:: آرشیو ::

خرداد ماه 1384
تیر ماه 1384
مرداد ماه 1384

********************

:: لینک دوستان من ::

خبرهای ورزشی
دانلود موسیقی

********************

:: دوستان من ::



********************

:: وضعیت من در یاهو::

یــــاهـو

********************

:: خبرنامه ::

 

********************

پارسی بلاگ ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ