سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ورزشی

شایسته است که دانش مرد بر گفتارش افزون و خردش بر زبانش چیره باشد . [امام علی علیه السلام]

u کل بازدیدها : 19525

u بازدیدهای امروز : 3

u بازدیدهای دیروز : 2

u  RSS 



u خانه
u مدیریت
u پست الکترونیک
u شناسنامه

جمعه 84/5/21 ساعت 4:4 عصر

i برانکو :در انگلیس اتفاقی می‌افتاد، من را دار می‌زدند

رفتارم با خبرنگاران عوض نشده، همیشه اولین حق را به آنها داده‌ام
تیم ملی فوتبال ایران برای انجام آخرین دیدار مقدماتی جام جهانی به سوی خاور دور پرواز کرد. اما این بار با خیالی آسوده. کمتر روزی را در فوتبال ایران به یاد داریم که این چنین با فارغ بال به کشوری پرواز کرده باشیم.
از سویی دیگر ذهن برانکو مشغول است، او انتظار تمجید داشت اما با انتقاد روبه‌رو شد. سخت‌ترین انتقادها پس از صعود. چشمان تیزبین مرد کروات در آخرین تمرین به دنبال خبرنگارانی بود که او و بازیکنانش را به پیروزی برابر ژاپن فراخوانند. اما او تنها دو خبرنگار را دید. او می‌گفت: «روزنامه‌نگاران بزرگ‌ترین منتقد من و اندیشه‌هایم هستند اما آنها ترجیح داده‌اند که در آخرین جلسه‌ی تمرین تیم ملی در رختخواب خود بخوابند
ایوانکوویچ پیش از دیدار حساس و جذاب ژاپن گفت‌وگویی انجام داده است که در پی می‌آید:
*آقای برانکو! تیم ملی در چه وضعیتی قرار دارد؟
- از ابتدای تشکیل اردوی تیم ملی بازیکنان داخلی را به طور کامل در اختیار داشتیم. پس از یک هفته حضور در تهران به انگلستان سفر کردیم و طی مدت ده روز اقامت خود در کمپ «بیشام ابی» بیست جلسه تمرین برگزار کردیم. تشکیل این اردو تا حد فراوانی تیم ملی و بازیکنان را به مرز آمادگی نزدیک کرد. پس از بازگشت به ایران، تمرینات خود را به طور کامل انجام دادیم و پیش از دیدار با عربستان و ژاپن در بهترین فرم تیمی هستیم.
* بسیاری بازگشت از انگلیس را به دلیل بیم از شکست سنگین از پورتسموث و تکرار داستان ایویچ عنوان کردند. دلیل واقعی بازگشت از انگلیس چه بود؟
- اگر من از شکست می‌ترسیدم پیش از حساس‌ترین دیدار ایران برابر قطر، دیدار با آلمان را نمی‌پذیرفتم. اگر یکی از بازیکنان تیم ملی در انگلیس دچار مشکل می‌شد، بسیاری از افرادی که این مطالب را عنوان می‌کنند من را دار می‌زدنند. می‌گویند اگر شرایط وخیم بود چرا اینتر میلان آمد. اما خدمت این دوستان بگویم که اینتر تا دو روز پیش از دیدار با کریستال پالاس آمدنش به انگلیس در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. من به هیچ وجه خبرنگاران ایرانی را درک نمی‌کنم. من به روزنامه‌های کرواسی گفتم که این انتقادها واقعا باور نکردنی است. حتی روزنامه‌های کرواسی اعلام کردند که احتمال دارد پس از باخت برابر ژاپن من را از تیم ملی ایران اخراج کنند.

* شما پیش از بازی با بحرین، انجام دیدار برابر عربستان را نپذیرفتید؟ چرا پیش از دیدار برابر ژاپن دیدار برابر عربستان را قبول کردید؟
- دیدار در خاک عربستان و در فاصله‌ی کم تا دیدار برابر بحرین جنون آور بود اما عربستان تیم خوبی است که با توجه به مسلم شدن صعودمان به جام جهانی می‌تواند دیدار تدارکاتی مناسبی باشد. شرایط آب و هوایی مشابه مالزی می‌تواند کمک بسیار خوبی برای ما پیش از دیدار با ژاپن باشد.
*با چه انگیزه‌ای برابر ژاپن صف‌آرایی خواهیم کرد؟
- برنامه‌ی ما همیشه خوب بازی کردن در کنار کسب نتیجه‌ی خوب است. تیم ملی ایران با همین انگیزه و هدف به ژاپن خواهد رفت اما حالا چه اتفاقی در آنجا بیفتد را نمی‌توان پیش بینی کرد و به طور کل در دنیا هیچ کسی نمی‌تواند نتیجه‌ی یک بازی را با توجه به واقعیات پیش بینی کند.
* شما در آخرین نشست مطبوعاتی اعلام کردید که از بازیکنان ایرانی‌الاصل در اردوی انگلستان آزمایش خواهید گرفت اما پس از آن انتقادهایی درباره‌ی حضور این بازیکنان مطرح شد و سرانجام شما این بازیکنان را به اردو دعوت نکردید؟
-
من در آن زمان گفتم که این احتمال وجود دارد که آنها را دعوت کنم اما از آنجایی که دیدم اردوی انگلستان بیشتر آماده‌سازی است تصمیم گرفتم که تا یک سال آینده تا شروع جام جهانی وضعیت آنها را بررسی کنم و اگر تشخیص دادم که کیفیت لازم برای حضور در تیم ملی را دارند آنها را به طور حتم به تیم ملی دعوت خواهم کرد.
*در ایران چه چیزی شما را راضی می‌کند؟ بسیاری معتقدند که پس از صعود تیم ملی به جام جهانی رفتار شما با خبرنگاران تغییر کرده است؟
- رضایت مردم بزرگ‌ترین دلخوشی من در ایران است. همچنین تقدیر آقای خاتمی به من دلگرمی داد. موج انتقادهای روزنامه‌نگاران و عناوین رنگارنگ برخی روزنامه‌ها نتوانسته مردم را فریب دهد. چرا که مردم ایران مردمی هستند بسیار با هوش و وفادار و آنها تشخیص می‌دهند که بازیکنان و کادر فنی با چه فداکاری تیم ملی را به جام جهانی هدایت کردند. ما تنها به خاطر عشق به مردم و محبت آنها تمرین می‌کنیم و به همین دلیل به نام خودم، تک تک اعضای کادر فنی و بازیکنان تیم ملی از این مردم مهربان سپاسگزارم. اما در مورد بخش دوم سوال شما باید بگویم که فکر کنم این روزنامه‌نگاران هستند که مواضع خود را نسبت به من و تیم ملی تغییر دادند اما دلیل این اتفاق را تنها خدا می‌داند؟ پس از راهیابی تیم ملی به جام جهانی حس احترام من به روزنامه‌نگاران و ارزش کارهای آنها نه تنها به هیچ وجه کم نشده بلکه به سطح بالاتری رسید. من از شما می‌خواهم که بگویید من از چه لحاظ عوض شده‌ام ، به غیر از این که گاهی اوقات با بعضی از نتیجه‌گیری‌ خبرنگاران موافق نیستم اما این موافق نبودن من را عصبانی نمی‌کند چرا که معتقدم هر روزنامه‌نگاری حق دارد که نسبت به نتیجه‌گیری‌اش سخت ایستادگی کند. پیش از شروع تمرینات همیشه اولین حق را به روزنامه‌نگاران دادم و حتی به خاطر آنها در بعضی روزها 30 دقیقه شروع تمرینات را به تاخیر انداختم تا آنها بتوانند کار خود را به بهترین نحو انجام دهند. تا به حال به هیچ خبرنگاری برای مصاحبه جواب منفی نداده‌ام. اگرچه این یک واقعیت است که شما یکی از سه حامی بزرگ در عین حال منتقد من در کنار فدراسیون و نتایجم، سومین رسانه‌ای است که پس از صعود به جام جهانی به صورت مستقیم با من گفت‌وگو کرد. آیا من باید به خبرنگاران زنگ بزنم که با من مصاحبه کنند. تمام روزنامه‌نگاران شماره‌ی موبایل من را دارند وحتی شده در ساعت‌های هفت صبح و یک بعد از نیمه شب با من تماس گرفتند و من جواب منفی به آنها ندادم و هیچ اعتراضی نکردم. تنها من هشدار دادم که صحیح نیست که روزنامه‌نگاران در مصاحبه‌هایشان دروغ بنویسند. من دو مورد زنده سراغ دارم و این تنها چیزی است که من را از دست خبرنگاران عصبانی می‌کند. شاید دلیل این که گفته می‌شود من رفتارم تغییر کرده این باشد که پس از چهار سال برای روزنامه‌نگاران ایرانی خسته کننده شده باشم چرا که تنها به همراه تیم ملی نتایج خوب کسب کرده‌آیم و آن وقت روزنامه‌نگاران مجبور هستند که مثبت بنویسند. چند وقتی است که هیچ روزنامه‌ی ایرانی را مطالعه نمی‌کنم چرا که این طور مربیگری کردن در ایران راحت‌تر است.
* شما در مصاحبه با فیفا گفته بودید که پس از پایان جام جهانی تیم بسیار قدرتمندی را به مربی بعدی تحویل می‌دهید. آیا قصد ادامه‌ی مربیگری در تیم ملی ایران را پس از جام جهانی ندارید؟
- ممکن است که پس از جام جهانی اتفاق‌های دیگری رخ دهد اما ما مشکل‌ترین بخش کار را انجام داده‌ایم و به غیر از سه بازیکن بالای سی سال سایر بازیکنان در حدود بیست و چهار سال سن دارند. در تاریخ فوتبال ایران هرگز این تعداد بازیکن جوان در تیم ملی نبوده‌اند و هرگز هیچ تیم ملی نتوانسته مانند تیم کنونی برای فدراسیون درآمدزایی کند. ما بخش مهمی را پشت سر گذاشته‌ایم و مربی بعدی کار بسیار راحتی را پیش رو خواهد داشت.
* تا جام جهانی برابر چه تیم‌هایی بازی دوستانه برگزار خواهید کرد؟
-
در حال اتمام مذاکرات هستیم و فقط این نکته را نباید از یاد برد که با توجه به پایان رسیدن مسابقات مقدماتی جام جهانی در اروپا در ماه نوامبر، سازماندهی بازی‌های دوستانه با تیم‌های اروپایی بسیار مشکل است اما تا آخر سال میلادی جاری مسابقات تیم ملی را تنظیم خواهیم کرد و به طور قطع در بین تیم‌هایی که در حال مذاکره هستیم نام تیم‌های بزرگی مشاهده می‌شود. اما صحیح نیست که اسم این تیم‌ها را ببرم چرا که بعضی از روزنامه‌نگاران پس از اعلام نام این‌ تیم‌ها دوباره دست به انتقاد می‌زنند.
* با توجه به شرایط مهدوی‌کیا به او چه پیشنهادی می‌کنید. ماندن یا رفتن؟
- مشاوره راحت‌ترین کار است اما عملی کردن آن مشاوره مشکل‌ترین کار است. مهدوی‌کیا خودش بهترین تصمیم‌گیرنده است. او فردی بسیار عاقل و حرفه‌ای است و عاقلانه تصمیم‌ می‌گیرد. من از این که مربی مهدوی‌کیا هستم تا آخر عمر به خود افتخار می‌کنم و معتقدم که او موفق خواهد شد نظر مثبت دال را به سوی خود جلب کند.
*
کریمی نخستین بازی خود را برای بایرن مونیخ در بوندس‌لیگا انجام داد. نظر شما درباره‌ی آینده او چیست؟
-
او آینده‌ی بسیار درخشانی پیش رو دارد. ماگات در حالی که تیمش ده نفره بود کریمی را به بازی آورد و این می‌تواند نهایت اعتماد یک مربی به یک بازیکن باشد. او می‌تواند به یکی از بهترین‌های اروپا تبدیل شود.

 


نوشته شده توسط: میثم نصیری

نوشته های دیگران ()

*******

************

*********************************

************

*******


i لیست کل یادداشت های این وبلاگ

فیلم گلهای ایران در برابر ژاپن
با لژیونرهای ایرانی در پایان هفته ی دوم بوندسلیگا
بازار تابستانی فوتبال جزیره
[عناوین آرشیوشده]

*********************************

********************

:: درباره من ::

ورزشی

********************

:: لینک به وبلاگ ::

ورزشی

********************

:: آرشیو ::

خرداد ماه 1384
تیر ماه 1384
مرداد ماه 1384

********************

:: لینک دوستان من ::

خبرهای ورزشی
دانلود موسیقی

********************

:: دوستان من ::



********************

:: وضعیت من در یاهو::

یــــاهـو

********************

:: خبرنامه ::

 

********************

پارسی بلاگ ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ